hhoppryttarna

Alla inlägg under maj 2011

Av Rebecca Lina - 31 maj 2011 22:26

Idag i skolan hade vi någon orgentering/samarbetsövningar med några i klassen. Vi va 9 stycken men redan efter typ en halvtimma drog 3 av dom så vi andra fick klara oss utan dom men de gick rätt bra ;) Vi gick i 5 hela timmar! Jag trodde jag skulle dö ;) I slutet skulle vi klättra över berg HELA tiden och de gick inte så bra för mig och Matilda x) Vi skulle gå upp för ett litet berg så ramlar Matilda och de såg ju såklart inte jag så jag ramlar ovan på Matilda och där ligger vi o inte kommer upp för vi skrattar så mkt ;D Sen så fanns de ju dom som bara tyckte vi va iriterande, inte för att nämna några namn men.. Simon bland annat! Haha.
Jusde när jag, Sanna & Amanda cyklade  till lövhagen gick min grejen man trampar med på cyken av, den lossnade lixom bara x'd
Jag trodde Amanda skulle dö för hon skrattade så mkt ;)
Så halva vägen ditt och hela vägen hem fick man cykla/gå hem -.-
Sen när jag kom hem byta jag om och åkte upp till älskling.
Hoppade innan KM:et nu på söndag och i min klass är de 1m för storhästar och de är bara jag som är anmäld på storhäst ;) Ja de va ju lätt o vinna, nä men jag vet inte hur dom kommer göra då för de är två ponnys som bara skulle hoppa de eftersom d-Ponny går i 90cm så dom skulle hoppa utan att tävla så vi får se om jag kanske ska möta dom då. De är ju stilbedömning så de gör ju inget att jag har häst och dom ponnys.
Sen ska jag ju tävla Carsten i 80cm och kanske 70cm eftersom att jag va den ända som skulle ha honom men vi får se, för jag skulle ringa o kolla imorn.
Diamant va jätte pigg när jag hoppade idag så de gcik toppen de känns jätte bra inför tävlingen!
Nu tar vi hem de här Diamant jag vet att vi kan de! <3

Jusde jag har NO prov imorn på Syror och Baser så nu är de bara o plugga och sen sova.
Hare bäst till häst.


/Rebecca

Av Rebecca Lina - 31 maj 2011 22:25

Klass 3 - Hoppning 0.80 bed. A:stil Avd. A
0.80 m KM C-ponny privat. Lektionsp.
22 anmälda
Hoppdomare: Caroline Alfsdotter
 
StartnrRyttareHäst
 UppfödareHärstamningHästnr
1Åsa NätterkvistSvarten
   29
2Amanda TegnerudTinka
   13
3Linnea HolmbergJet Set
   21
4Sofia WinbergBreda
   2
5Alexandra ErikssonEl passo Z
   22
6Sara NorgrenSmokey
   24
7Camilla EngströmViola
   23
8Malin KullenbergMilou
   33
9Klara SvenssonDiddi
   30
10Emma KrantzExit
   6
11Johanna AnderssonNoel
   10
12Filip KarlssonDestiny
   4
13Rebecca AnastasiouCarsten
   3
14Johanna KrusellSvarten
   25
15Lina SvennbergWilly
   14
16Izabell SundströmTinka
   12
17Amanda SandbergMaecy
   36
18Cassandra LindrothLindens Mac
   34
19Alice LennartssonMilegårdens Timon
   31
20Ida KarlssonDennis
   20
21Elin WalterFredriksbergs Nedo
   17
22Ronja AnderssonMicardo
   27




Klass 5 - Hoppning 1.00 bed. A:stil Avd. A
3 anmälda
Hoppdomare: Caroline Alfsdotter
 
StartnrRyttareHäst
 UppfödareHärstamningHästnr
1Rebecca AnastasiouDiamant
   35
2Anna AlmgårdenCorami
   26
3Matilda BäckströmTipi
   19


/Rebecca

Av Rebecca Lina - 30 maj 2011 21:05

Idag va de sista måndags ridningen för den här terminen så vi fick önska hästar och vad vi skulle göra. Jag önskade Nova eller Carsten och jag fick Nova :D Sen vill jag hoppa på utebanan och de gjorde vi också ;) Vi hoppade titthinder och några av dom hade Nova nog inte hoppat! Men hon stannade inte en ända gång! Duktig ponny :') Hon va ganska låg i formen när jag skulle hopp nåstan för djup så jag hade lite problem med att få upp huvudet innan hindrerna men så de blev några konstiga skutt lite här och där ;) Annars va hon toppen duktig!
Josses syra fottade och Linas mamma filma så bilder och film kommer under veckan.


/Rebecca

Av Rebecca Lina - 30 maj 2011 20:56

hejjsan!


Hoppade titthinder på utebanan med Willy idag utan sporrar!

 De gick faktiskt ganska bra, de enda han kolla på var husen ;))

Haha jag har skit ont i mina ben nu så kommer typ inte kunna gå i morrn x)

 Mamma filmade alla idag så film kommer komma från lektionen

men nu ska jag kolla på csi.

 

//Lina

Av Rebecca Lina - 29 maj 2011 18:16

Kom nyss in från en hel dag med Malin Nilsson, Frida & Josse på Mälarhöjden. Första klassen va 95cm och då rev hon ett hinder med både Uritza och Uno. Sen va de 1m och då rev hon ett hinder med båda igen så i alla fyra starterna fick hon 4 fel ;) Men dom va jätte duktiga iallafall när man tänker att dom bara är unghästar!
Sen när vi kom tillbaka kom Lena gåendes med fölet som kom för inte så länge sen och gud va sött de va! Mullen va jätte liten och hovarna va som jag vet inte vad, hela den va jätte liten och jätte söt! Haha när den sprang i hagen innan vi skulle gå så ramlade den o slog i rumpan x) Men de va ingen fara med den för den sprang vidare när den rest sig upp ;)

De hade även gått bra för min mamma som tävlade idag! I LA:3 fick hon 192p 61.94% och i Medelsvår C:2 fick hon 266p 59,11% så de va ju grymt bra! Hon kom precis utanför placeringen i båda klasserna. Men dom är också bäst även om dom inte får någon rosett eller inte!


Uritza får stå för bilden :) <3


/Rebecca

Av Rebecca Lina - 29 maj 2011 18:16

Mamma ♥

Du är där när jag behöver dig du glömmer dina egna bekymmer.

Du är min tillflykt och klippa, med dig känner jag mig trygg.

Kanske borde jag berätta för dig oftare hur mycket jag uppskattar dig, men du är den jag älskar.

Du är ljuset i mitt liv.♥

 

/Rebecca

Av Rebecca Lina - 28 maj 2011 21:54

Kom nyss hem från en lång dag i stallet. Först så lade jag knattarna och sen bar de av mot Lejondal för mamma skulle tävla LA:3 lokal. Jag tyckte han va jätte fin på framridningen och de tyckte hon också! :) Men sen när dom kom ut på banan så blev han jätte stel och sänkte ryggen, hon sa att han inte kändes som sig själv :s
Men jag tycker dom är bäst iallafall! :)

Imorn ska jag följa med Malin Nilsson när hon ska tävla sina unghästar. Josse och Frida ska också så de ska bli jätte kul! Så de är bara att gå upp kl 06:00 och sen åka till stallet vid 06:45 -.- kommer va död imorgon..
Jusde mamma ska ju tävla på regionala imorn hemma på Sorunda LA:3 och MEDELSVÅR C:1.
Nu får alla hålla tummarna och hoppas att de går bra! :D

 Några bilder från idag





/Rebecca

Av Rebecca Lina - 28 maj 2011 11:18

sha sha


Orkade inte blogga igår för kom hem ganska sent o så var jag trött.

Vi hoppade på utebanan igår o de gick skit bra!!  

Han va jätte fin hela tiden, stanade 2 ggr, en gång så vart han rädd för Filip och Destiny när dom va på väg ut från ridbanan o andra gången så vare jag som tveka för då skulle jag hoppa en komination som låg på 1m o andra hindret var 1.10 ;)

Tycket att banorna vah skit roliga!

Mamma kunde bara fota första banan när vi hoppade lågt för sen började de spöregna   

Här kommer nåra bilder!

                                 Efter ridningen så grillade vi med ponnycupslaget!

Fy fan vilken trevlig kväll vi hade!!

Efter att vi hade ätit o så så spelade ''barnen'' brännboll o mitt lag ägde!

Haha vi spela i nästan 2 timmar x)

Här kommer nåra bilder från kvällen.

        Jossan våran Lag ledare och min ridlärare som jag rider för på fredagar          De va nåra bilder, mamma fotade sammalagt 255 x)

//Lina

Ovido - Quiz & Flashcards