hhoppryttarna

Alla inlägg under september 2010

B-B

Av Rebecca Lina - 28 september 2010 15:52

sha!!


red B-B igår!

ni undrar säker vah de e o de ska ja säga!

B-B betyder Breda Barbacka!!   

visst vah jag rolig!!

aja, som sagt red barbacka på breda igår!

gick skit bra, hon vah bah lite pigg.

gjorde skänkelvikningar på medellinjen.

gick sådär, hon vah väldigt pigg o när ja la till skänkeln så att hon skulle flytta så gick hon snabbare.

sen körde vi lite galoppfattningar på medelinjen.

man galoppera i högervarv upp på medellinjen o bröt av till skritt.

skritta nåra steg sen fatta man vänster galopp o galoppera ut i vänster varv.

så gjorde man samma sak hela tiden men man bytte varv hela tiden.

de gick TOPPEN fick rätt galopp hela tiden!

hon vah skit duktig!

alla mina ridlärare säger att jag red Willy bra i söndags...

han e svår att tävla o han blir mycket mycket svårare i tältet sa dom...

dom sa oxå att ja red rätt o så men han e bah en sån som han e...

lite trååkigt för han e en riktigt finn hopp o dressyr häst!

han har riktiga tävlings nerver!

men nu ska jag plugga lite engelska sen ska man till stallet.

ska rida i mammas ridgrupp idag! HOPPNING!!    


puss   


// Lina

Av Rebecca Lina - 27 september 2010 16:05

shoooooo!!!


nu kmr film o bilder från helgen!!


proffsig på att cykla ja vet!   


mörk bild ja vet! fotat me digital kamera :/ ja o Willy när vi landar på hinder nmr 1

  han frösfast inne på bannan o ville nte gå?   framridningen!                     becca rider diamant!                       

nu ska man t stallet puss    


// Lina

Av Rebecca Lina - 26 september 2010 14:43

sha!


kom hem från tävlingen för c 1 ½ timme sen!

då åt man o sov 1 timme på soffan (skit skönt)

vart som sagt ute sluten på tävlingen...

börja me att han nte ville gå in i tältet så maja fick leda in mej.

när man väl vah inne frös han fast o rörde nte på sej    (jävla pucko)

sen så galoppera man ett varv på fyrkantspåret innan man börja o han tyyp hade öronen frammåt o vah skit spänd! (de vah juh människor på läktaren)

men de börja me att han vägrar på hinder nmr 1 sen 3 o 4...

ja fattar nte vrf han vägrade!

hade skit bra tempo, jag ramade ine me skänkeln som faan (hade sporrar)

sen så la ja till spöt o smacka innan varje hinder o han stanna ändå?! asso shit!

aja, de vah juh första tävlingen på hnm.

hade nte förväntat mej ngt annat än de där.

men hade iaf trott att han skulle hoppa om man satte sporrarna i sidan på hnm men nej,nej de kan man nte göra!

nu ska man in o duscha sen ska man plugga.

har svenska prov i morrn   

bilder o film kmr nån gång!

PUSS   


// Lina

Av Rebecca Lina - 24 september 2010 20:34

sha sha!!


nu så sitter man hos becca o har nyss duschat o ätit!

red Willy idag o vi hade dressyr!

de gick faktiskt skit bra.

först så skulle vi flytta ut bakdelen i hörnorna o sen så samla traven en bit på långsidan sen öka traven så dom längde stegen skot mkt!

efter de körde vi öppna på långsidaorna i skritt trav o galopp.

de tog ett tag innan ja  fattta hur ja skulle göra på Willy.

fick till de riktigt fiiint nåra gånger!   

han vah jätte duktig o ja hittade en fiin form på hnm idag oxå.

funderar på att anmäla mej på dressyrtävlingen på hnm.

vah tkr ni?

aja, de e juh hopptävling på söndag o e skit nervös!

tävlingen e i tälet för dom har nytt underlag i ridhuset o dom vill nte ha någon tävling där änu.

dem vill se hur de nya underlaget e först.

men nu ska jag vara lite social me BECCA!

bloggar nog i morron oxå!

får se...

puss   


// Lina


  

Av Rebecca Lina - 23 september 2010 21:59

heej

Idag har jag ridit Carsten på speciallen vi hoppade .

Bästa gången hit-tills tror  jag   


Sen red jag Diamant o va lite med Amanda Hedström :)


Bernad ska ju in till veterinären på onsdag så åkte o hälsade på honom ifall de va sista gången jag fick se min bebis men vi får se hur de ser ut på röntgen   

Tror jag åker dit imorn innan vi hämtar Lina.


Ska ju klippa mig imorn får se hur de blir hoppas på att de blir snyggt iallafall ;)

Jusde de är ju hopptävling på söndag taggad som fan , nu jävlar ska vi vinna Breda o hoppas de går bra på Lindis också försa tävlingen :)

aja nu ska jag dusch bye   

Av Rebecca Lina - 21 september 2010 15:32

sha!


blogg nte igår för kom hem sent o då skulle ja duscha äta midda o sen vare csi!

men nu har jag tid att blogga!


Red Willy igår (utan sporrar) o de gick helt okej   

vi hoppade! skit najjz!

men nte så högt men de e bra att öva på avstånd o sånt på låga hinder.

de vah en nyttig övning oxå.

först så red vi på volter över bommar o de gick bra (i galopp)

  

sen hoppa vi fram på tyyp 30 cm  på fyrkantspåret o de gick skit bra!

  

efter de körde vi bana o ja hade ett bra grundtempo på den höjden vi hade (50-60 cm) gick skit bra, hanlandade i rättgalopp hela tiden o hoppa fiint.

(man startar vid bommen högst upp på bannan) e jätte nöjd me gårdagens lektion!   

  

idag så ska man t stallet o då ska man ta hand om Diamant, smörja Cliffens saker, borsta Cliffen o flytta in alla mina saker i mitt o Nessies skåp o baracken!

asos de kmr faaan ta år!!!   

får göra så mkt som vi hinner!

men ska börja packa ihop alla mina saker som ska me t stallet nu!

puss sweeties!!!    


// Lina


Willy

 

Diamant

  


Av Rebecca Lina - 19 september 2010 22:57

sha!


vi vann ponnycupen idag!   

grattis sofia till guldet!

alla red skit bra!

sen efter de så åkte nessi me hem t mej o vi gick ner t gymet!

gymma i tyyp 1 timme o 20 min.

skit skönt!

vart svettig o äcklig så när vi kom hem igen så vila vi i tyyp 30 min sen kom hennes mamma för att hämta hennne o du gick jag in i duschen!

sen åkte vi o åt på grekiska kolgrillen i tumba.

tog en biff som kosta 169 kr! + läsk 25 kr!

vart jävligt dyrt för både ja, mamma o emil tog biff.

men mamma sa att vi skulle tyyp ''fira'' för emil vann sin match me tyyp 10-0 (om nte mera) o vi vann idag oxå!

men iaf! bilder från idag kmr nog i morrn.

de e bilder på mej o nessie på gymet o tyyp 4-5 bilder på cliffen o en bild på beccas snygga skylt som hon gjorde t ponnycupen!

vi hyrde en film idag oxå!

har nyss kollat klar på den!

kmr nte ihåg vah de heter men,men.

nu ska ja lägga mej i sängen o kolla på tv!

PUSS   


// Lina


  



Av Rebecca Lina - 19 september 2010 11:43

shoo!


snart så ska man åka t stallet för de e samling där 13.20 sen åker vi t sundby!

borta match i sundby!

ska me o heja o kolla!

fota lite me min usla digitalkamera men de e bättre än inget iaf.   

nu ska ja klä på mej o borsta tänderna sen ska vi åka!

puss   


// Lina

Ovido - Quiz & Flashcards